Valeo Žebrák a opatření spojené s Koronavirem - "COVID 19"

Otázky zaměstnance:

Dobrý den,poprosil bych vás o odpověd na dva dotazy:

1) Čerpání 70% je od kdy tedy?od dubna?nebo od vybrání 8 dnů dovolené + 5flexi.
2) Pokud budeme čerpat 4 a více dní za 70%,zůstanou nám příplatky?! (polyvalence,polykompotence,VPS bonus) aby se to potom nepočítalo jako u nemoci.
Předem děkuji za vaší odpověd.

Odpověď:
Dobrý den,
k prvnímu dotazu: na konci dubna "musíte" mít zůstatek dovolené 17 dnů. Počítáno od začátku roku. Podle toho, kolik již máte od začátku roku vyčerpáno můžete teď v této situaci  vybrat 5 dnů ze šestého týdne(flexi), pak 5 dnů z pátého týdne (které jsou sjednané dle kolektivní smlouvy a jsou nad rámec zákona) a pak ještě nanejvíce 3 další dny. Opakuji, platí to od začátku roku. Pokud jste například v lednu čerpal 3 dny, zůstává na tuto situaci už jen 10 dnů. Poté, pokud nebude možné přidělit zaměstnanci práci, následují tzv. překážky na straně zaměstnavatele.
K druhému dotazu: náhrada mzdy za "překážky" je sjednána na 70% průměrného výdělku  "PV " !!! (zákon říká 60%, a taky v některých případech zákon říká zkrácený průměrný výdělek ZPV). Takže když tedy 70% z PV, tak je tam zahrnuto všechno, včetně například přesčasů. O poly/poly, VPS atd se už samostatně prostě nemluví, nemá to už s tím nic společného. PV obsahuje všechny příplatky, bonusy, přesčasy, atd a ten průměr se počítá vždy z posledního čtvrtletí. V našem případě v dubnu je to průměr za leden - březen.

Na závěr jen dodám,  že teď dohoda se zaměstnavatelem o náhradách mzdy  70% PV platí po dobu platnosti státního programu "Antivirus".

S pozdravem, J.A.